Fraštacké noviny 14/2012: Hlohovčanka proti svetovým hráčkam

10.11.2012 14:59


Pätnásťročná tenistka HTC Hlohovec Barbora Kollárová si uplynulý víkend zahrala v  Olomouci na turnaji v nabitej konkurencii svetových tenistiek. V kvalifikácii profesionálneho ženského turnaja s dotáciou 100 000 dolárov sa stretla s 504. hráčkou sveta Hulyou Esenovou z Turecka, ktorej napriek bojovnému výkonu podľahla 1:6, 1:6. Nepodarilo sa jej síce postúpiť do druhého kola, kde by ju čakala víťazka juniorského grandslamového US Open z roku 2007 a momentálne 237. hráčka sveta Kristína Kučová, ale účasť na turnaji, kde boli nasadené výlučne hráčky prvej svetovej stovky, bol pre septimánku z hlohovského gymnázia veľkým zážitkom a motiváciou do ďalšieho tréningu.

„Napodiv som nebola pred mojím prvým zápasom na profesionálnom ženskom okruhu nervózna, aj keď je pravda, že som počas neho nevyužila niekoľko šancí na získanie ďalších gemov, takže výsledok mohol byť o čosi krajší. Ale aj tak je to pre mňa obrovská skúsenosť a pozitívne zistenie, že aj s hráčkami na tejto úrovni sa dá hrať slušný tenis, treba si len zvyknúť na vyššie tempo, rýchlejšie údery a minimalizovať nevynútené chyby,“ povedala pre Fraštacké noviny. A či zmenila táto skúsenosť so svetovým tenisom jej športové plány?

„Doteraz som veľmi nepremýšľala nad konkrétnymi cieľmi, hrám tenis, pretože ma to baví, ale ak by to vyšlo, tak by som ho možno chcela využiť na získanie štipendia na dobrej  zahraničnej vysokej škole. Po tejto skúsenosti však začínam mať pocit, že keď budem takto pokračovať ešte niekoľko rokov, nemusia byť nereálne ani nejaké tie body na ženskom profesionálnom okruhu.“

Barbora, ktorú v klube trénoval jej otec a po ňom hlavný tréner klubu Jaroslav Krajčovič, sa už viac ako rok pripravuje v olomouckej ITS Tennis Academy aj vďaka podpore sponzorov, o. i. materského klubu HTC Hlohovec a leopoldovskej spoločnosti Nital.