Fraštacké noviny 2/2013: Mať šarm Daniely a hlavu Federera...

08.02.2013 18:06

 

 

NA SLOVÍČKO S NÁDEJNOU TENISTKOU, HLOHOVČANKOU BARBOROU KOLLÁROVOU 

Mladá a nádejná tenistka Barbora Kollárová z HTC Hlohovec je po Barbare Barekovej druhou Hlohovčankou, ktorá sa prebojovala do svetového juniorského rebríčka. Šestnásťročná septimánka z hlohovského gymnázia a v poradí 35. juniorka na Slovensku, sa s Fraštackými novinami podelila so svojimi tenisovými plánmi.

Kedy ste sa začali venovať tenisu celkom vážne?

„Vážnejšie som ho začala hrávať pomerne neskoro, až od svojich deviatich rokov. Asi aj preto len postupne výkonnostne dobieham tie najlepšie rovesníčky.“

Koľko času vám zaberá biely šport na tejto výkonnostnej úrovni -  a dá sa to zladiť so školou?

„Keď spočítam tenisový, kondičný a mentálny tréning, regeneráciu, tak je to ľšesť-sedem hodín každý deň. Zvyšok času sa pripravujem na skúšky. Na gymnáziu mám individuálny plán a zatiaľ to celkom zvládam, aj vďaka ústretovosti vedenia školy a učiteľov.“

Váš tenisový vzor? Stretli ste už nejaké svetové tenisové hviezdy naživo?

„Isteže by som rada hrala tak agresívne ako Serena Williams, vyzerala pri tom tenisovo šarmantne ako Daniela Hantuchová a mala hlavu ako Federer, ale od toho som naozaj ešte veľmi ďaleko.J  Celkom sa mi páči Chorvátka Donna Vekič, ktorá má síce tiež len 16 rokov ako ja, ale už je v prvej stovke medzi ženami.

V olomouckom ITS Tennis Centre som trénovala s Poľkou Annou Korzeniak, ktorá ako juniorka reprezentovala Poľsko spolu s Agnieszkou Radwanskou a medzi ženami to dotiahla do druhej svetovej stovky. A na mojom prvom profesionálnom ženskom turnaji som sa stretla s niekoľkými hráčkami z prvej svetovej stovky. Sú to také isté baby ako ja, akurát ten tenis hrajú o čosi lepšie.J“

Úprimne, vaše tenisové prednosti a slabiny?

– Mojím najlepším úderom je jednoznačne podanie, jeho razancia, prvý servis dám aj 170 – 180 kilometrovou rýchlosťou, to už sú parametre najlepších hráčok. Keďže ma baví štvorhra a chcem sa v nej zlepšiť, najväčšou slabinou sú voleje. A dôležité je mať to upratané v hlave, ako u mnohých tenistiek.

Najväčší tenisový kritik Barbory Kollárovej?

„Jednoznačne ja sama. Všetci naokolo ma presviedčajú, aby som bola uvoľnenejšia, neriešila každú chybu a aby som sa „vyrovnala“ s tým, že už hrám celkom dobre. Aj na poslednom turnaji v Rakúsku, kde som vo štvorhre porazila 150. juniorku sveta, som sa prvé tri dni pýtala sama seba, čo tu medzi tými dobrými hráčkami robím.“

Ako vám ide tenisový jazyk – angličtina?

„Tá je v pohode, používam ju každý deň v akadémii, kde mám ruské spoluhráčky, takže na turnajoch sa dorozumiem bez problémov.

Hovorí sa, že tenisti sú športovci bez domova, stále na cestách. Ako je to s vami a objavovaním nových destinácií na tenisovej mape?

„Zatiaľ to nie je žiadna exotika, väčšinou susedné krajiny ako Rakúsko, Nemecko, Maďarsko, Chorvátsko. V tejto sezóne by som sa mala pozrieť aj do Poľska, Slovinska, Bulharska a zvažujeme výjazd na turnaje v Afrike. Všetko to ale visí na tom, koľko financií zoženieme, či sa nám podarí nájsť sponzorov. Od toho je priamo úmerné aj moje ďalšie tenisové napredovanie. Poznám mnoho talentovaných a aj úspešných dievčat, ktoré sa zastavili v ďalšom postupe nahor práve kvôli financiám.“

Napokon prozaická otázka – ako vážne to s tenisom myslíte?

Úplne vážne. Zatiaľ mám takú predstavu, že by som chcela získať športové štipendium na univerzite v USA a prostredníctvom tenisu získať aj dobré vzdelanie. Na to sa potrebujem  dostať čo najvyššie vo svetovom juniorskom rebríčku, konkurencia je tu ale obrovská. V rebríčku nás je takmer 2 500 a ďalšie jedna – dve tisícky dievčat obchádzajú juniorské ITF turnaje zatiaľ bez úspechu. Ale keď mi to pôjde tak dobre, ako v posledných týždňoch, uvidíme, či neposilním moje plány...

Fraštacké noviny, 2/2013